lördag 17 december 2011

Effektiv dag


Idag har vi haft en riktigt effektiv dag! När Anton var hos mormor hann vi med städa på bygget samt måla både tak och kamin. Jag hann dessutom med att köra tre maskiner tvätt och duscha. När jag var och hämtade Anton runt 17-tiden bjöd morsan på lite middag, tack :) Medan jag var där hann gubben även måla andra och sista gången på panelväggen i matrummet. Nu börjar man få en känsla för hur det kommer se ut färdig och jag är helnöjd :) Se bara hur fin kaminen ser ut på bilderna ovan!! Nu ska bara kaminen målas en andra gång och tapet + färg upp på väggarna, sen är matrummet färdigt (förrutom slipning av golvet samt lister då såklart).

Just nu är gubben iväg hos Björn och bastar och dricker öl med grabbarna. Jag har haft en kväll i soffan med Desperate housewives och en kopp te, så jag klagar inte :) Innan Anton skulle gå och lägga sig fastnade han framför Madagaskar 2 och ville absolut se klart den. Så när den var slut var det inga problem att natta och han ville som vanligt att vi skulle läsa en bok medan han fick vällingen. När vällingen var slut (och han normalt har somnat i min famn) ville han istället titta i boken igen. Vi satt en lång stund och bläddrade, pekade och han pratade som tusan om allt han såg i boken. Jag var helt övertygad om att det skulle bli svårt att få honom i säng, men efter en stund var han klart med boken, pekade på hyllan där den skulle stå och pekade sedan mot sängen.. Väldigt enkel unge vi har och det är jag glad för, min goa lilla älskling :)

Nu ska jag nog gå och lägga mig tror jag! Är förmodligen ingen idé att vänta på Mathias, han blir nog sen! Bäst att passa på att sova när man kan, konstigt hur man har omprioriterat det där med sömn sen man fick barn ;) Nä, nu får det vara slutsvamlat, dags för sängen... Natti natti :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar