måndag 30 maj 2011

Huslig?!

Idag har jag gjort klart saften som jag påbörjade i lördags och hällt upp på flaskor... Mycket gott och definitivt ett spara-recept... :)


Bilder och recept lånat härifrån

 Här är receptet för er som vill ha...



Gör så här
Skiva upp rabarbern i 1 cm stora bitar, lägg i glasburk (plåt går bra med, men ej något i plast). Skiva även upp citronerna i tunna skivor och lägg i. Lös upp vinsyran i ett glas med varmt vatten och häll över tillsammans med vanligt vatten så det täcker all rabarber. Låt stå i 1-2 dygn.

Nu är det dags att hälla av all rabarber. Vätskan rör du sedan med socker, ca 1 kg per liter vätska. Häll upp på rena flaskor, Et voilà klart!:) 

Förresten har jag varit och klippt mig hos Sandra idag, hon är så duktig och jag blir alltid nöjd när jag varit hos henne :) Nu väntar duschen och sen middag i form av frys-pizza :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar