fredag 4 mars 2011

Fredagsmys

Har vi här, snart ska vi sätta oss ner och äta middag med ett glas rött till, gott :) Gubben lagar maten ikväll, lyx... Jag har lagt fram receptet och ställt fram alla ingredienser som behövs framför näsan på honom, ändå ropar han på mig varannan minut, man kan tro att han aldrig stått i ett kök tidigare ;) Men så här ser det ut i alla fall :D





Idag hade vi ju möte med Alphaskolan som informerade om hösten. De hade egentligen inte så mycket att säga för de vet inte så mycket än. De ska i alla fall köra en kampanj för att ragga elever och när det gäller lärarna så vet vi inte än. Beror helt på om de får ihop elever och vilka andra lärare som söker tjänster. Ämneskombinationer och sånt... För min del har jag inga stora förhoppningar i och med GY11 och det faktum att jag inte är behörig lärare. Men det är nog lika bra, det är dags att röra på sig i alla fall.

Efter mötet hann jag och Fia med en barnfri fika på stan, det var inte igår :) Jag hann dessutom använda mitt presentkort på Vero Moda som jag fick av svärmor och svärfar förra födelsedagen. Det blev en vårjacka, har faktiskt använt den redan idag och jag är jättenöjd :) Sen var jag och Fia och hämtade upp våra små och åkte till simhallen, jättemysigt och roligt! Anton slocknade i bilen på väg hem!! Gubben tog eftermiddagen för att riva och fixa i nya köket, han är duktig han min gubbe :)

Och slutligen lite bilder från Antons dag:

Dagen började med en lampjakt...


...fortsatte med upptäcktsfärd på skötbordet!

Därefter följde möss- och stövelprovning



och dagen avslutades med bilprovning... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar