lördag 5 februari 2011

Drama på en lördagsmorgon

Godmorgon!

Här har vi haft lite drama nu på morgonen. Anton vaknade strax efter 7-tiden och jag la som vanligt över honom i vår säng för att mysa lite. Eftersom Mathias också var vaken (trodde jag) så frågade jag om han kunde hålla ett öga på honom medan jag gick ner på toa. Visst sa han och lät klarvaken... Strax efter hör jag (när jag är nere i badrummet) en duns och sen blir det tyst i vad som kändes hur länge som helst (säkert var det inte mer än 5 sekunder), sen hör jag gallskrik. Jag tar trappan i två steg och hittar Mathias som bär runt på en gallskrikande unge i köket. Då hade Mathias inte ett minne av att jag bett honom hålla koll på Anton så Anton har krupit i sängen och ramlat ur! Jag blir till en början jätterädd, men både jag och Anton lugnar oss ganska snart och han verkar som vanligt igen. Vi äter frukost och jag ringer och rådfrågar både morsan och Bettan. Bettan tycker att jag ändå ska ringa sjukvårdsrådgivningen och se vad de säger. Det tar säkert en timme innan de ringer upp, men mannen där säger att det säkert inte är någon fara, men jag ska hålla koll på om han blir lite förvirrad, inte vill äta eller kräks. Hittills har Anton varit som vanligt, nu ligger han och sover, men jag måste nog gå och peta lite på honom nu för att se så han reagerar!! En liten bula har han lyckats få också min lilla skrutt :(


Så här arg kan man bli på bulan...

Man blir lite trött efter man ramlat, slagit sig och gråtit :(


Senare idag kommer Eva och Putte över på fika och nyss var Petra här och lämnade en spole till undertråden till symaskinen. Ska se om jag kan fixa till draperiet till kontoret i helgen nu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar