lördag 29 januari 2011

Lite idéer rikare :)

Det har varit en lång dag men rolig och vi hann med mycket. Skönt att åka utan Plutten för en gångs skull, vi hade inte ens hunnit hälften om han hade varit med. Dessutom tror jag han hade det 1000 gånger bättre hos farmor än att flänga runt i butiker :)

Vi har gjort en del fynd under dagen. Bland annat en jättefin svart maffig spegel på Rum Interiör (nedsatt till halva priser för en liten skada) och en vit "snehylla". Dessutom är det inhandlat en födelsedagspresent till mig som jag själv pekat ut :) Jag hinner säkert glömma bort det på två månader ;)

Vi hann dessutom med ett besök på HTH Kök där vi fick hjälp av en jättebra tjej som jag tror förstår vad vi är ute efter! Jag har höga tankar om hennes kommande skisser :) Dessvärre kommer det nog kosta. Vi fortsatte sen till IKEA där vi (till slut) fick hjälp av rita upp ett kök. Det blev riktigt bra, bättre än jag vågat hoppats på! Nu ska vi vänta och se vad HTH föreslår och fundera lite mer på IKEA-köket. För övrigt så är Electrolux Home och Moore här i stan borträknade. Electrolux Home för att han var så arrogant och icke serviceinriktad och dessutom hade en usel idé, Moore för att hon för det första glömde bort vårt möte och vi fick vänta på henne i 1,5 timme och för det andra att hon fortfarande inte har hört av sig med en skiss efter snart 3 veckor!

Här är i alla fall halvfärdiga skisser från vårt IKEA-kök.

Skåpen nere till höger i bild är jag inte säker på
att vi ska ha, jag tror det kan kännas för trångt!

Allt går inte att få till precis som man vill ha det på ritningen!
På köksön ska bänkskivan bara sticka ut hälften så mycket,
på sittdelen vid fönstret ska så klart bänkskivan ned till rätt nivå
samt mellan de låga skåpen ska det byggas platsbyggda hyllor!
Fläkten kommer förmodligen bli en annan och i de tomma hålen
i högskåpet ska det in ugn och micro!

HTH-köket som vi skissade på var ganska likt detta (förrutom hyllorna längst ner till höger. Det köket hade dessutom ett vitrinskåp i hörnet mellan fönstren också. Jag gillar båda köken, just nu hänger det nog mest på priset!!

Vi kom tillbaka till stan vid ungefär 20:30. Då hade skrutten sovit i ungefär en halvtimme. Det hade gått bra under dagen förrutom en stund på eftermiddagen när han var trött och otröstlig en stund. Men efter en eftermiddagslur var han pigg och glad igen!!

Nu ska jag upp och slänga mig i soffan en stund innan sängen väntar. Imorgon eftermiddag väntar middag hos Kalle och Inga-Britt (IB fyller år), det tar nog hela eftermiddagen och en bit in på kvällen förmodar jag!

Natti natti :)

1 kommentar:

  1. å mormor längtar efter Anton, han ska kraaamas imorr´n!!!

    SvaraRadera