torsdag 1 maj 2014

Ett steg närmare

Godmorgon!


Ledig dag idag men barnen vaknar ju samma tid som vanligt i alla fall. Idag känner jag mig lite tung i huvudet av målarlukten från igår kväll när Mathias grundmålade virke som senare idag ska bli dörrkarmar. Tur att bygget snart är klart så man slipper allt sånt här besvär. Idag ska montering av garderobsinredning varvas med byggande av nya dörrfoder. Vi ska behålla de gamla spegeldörrarna som hör till huset, men dörrkarmarna var tydligen så dåliga så de måste göras om. Senare idag kommer snickaren hit för att hjälpa Mathias, det går ju alltid snabbare när man är två!

 

 När man står och ser garderobsinredningen växa fram inser man hur mycket utrymme vi kommer att få och jag behöver väl knappast säga att jag längtar... Och jag måste säga att jag var lite tveksam till Ikeas garderobssystem, men nu när det är uppe känns det superbra. Till barnens garderober har vi däremot beställt Elfa-system, mest för att det är lite udda mått på deras garderober.

Dessutom ser ni här ovan ett av alla de moment som är kvar att göra, höja upp trappräcket en bit (eller egentligen ser ni ytterligare ett projekt i bild, slipa och måla trappan). Vi har en tanke om att man ska kunna bygga på stolpen lite på höjden och sedan sätta järnrör ifrån stolpen och in i väggen, jag hoppas att det funkar och blir bra. Trappräcket som det är nu är alldeles för lågt och jag är rädd att barnen skulle kunna ramla ner över det ifall de var där och lekte och det får ju absolut inte hända. 

Nu tror jag det är dags för lite fruktstund och sedan kanske vi går ut en sväng i trädgården. det verkar dock vara lite blåsigt idag och inte alls lika varmt som det varit senaste veckorna. 
Trevlig första maj på er!

5 kommentarer:

  1. Hej♡ vad bra det blir och vilken plats, så härligt när det blir klart. Här regnar det i dag också vi har varit på massage och får väl se om det slutar till ef så vi kan gå och bada eller gå ut o gå. Kram till er alla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blir toppen :)
      Va tråkigt att ni har regn på semestern :( Hoppas ni får lite värme och sol snart! Vi saknar er, kram

      Radera
  2. Vi har badat o solat i ef, vädret är konstigt här må jag säga. Efter regn kommer sol. Kram.

    SvaraRadera
  3. Snyggt blir det! Nu kan jag snart rensa i källarförrådet då så ni får lite mer grejer i förråden? ;-)
    Blir nog bra när ni höjt trappräcket, tänk bara på avståndet så inte ett litet barnhuvud kan tryckas in och bli fastklämt mellan räcke och rör...
    Puss o kram! /mammamia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack du är alltid lika omtänksam ;)
      Japp, det har vi tänkt på!
      Puss och kram

      Radera