lördag 7 december 2013

En slagen hjältinna

Ursäkta tystnaden här på bloggen igår, men jag låg helt utslagen i magsjuka hela dagen. Det var inte förrän framåt eftermiddagen som jag ens tog mig ur sängen och framåt kvällen lyckades jag få i mig något litet att äta också. Idag känner jag mig mycket bättre och en dusch i morse gjorde stor skillnad.


Igårkväll fick vi (eller Mathias) dessutom göra ett besök till akuten med Stella. Hon lyckades slå i pannan i en vass kant i köket och för säkerhets skull ville sjukvårdsrådgivningen att vi skulle åka in för att kolla henne. Allt såg bra ut och hon fick med sig en söt nalle därifrån också. När hon kom hem var hon minst sagt trött och när man varit så duktig hos doktorn som hon var får man ju självklart somna i pappas famn tittandes på Jordgubbs-Lisa (som är den stora favoriten just nu) med nallen i famnen. Min lilla hjältinna som är så duktig :)

Nu är det strax lunchdags här i huset och jag hoppas få i mig lite mat i magen, känner att jag är rejält hungrig nu! Vad gör ni i helgen?

3 kommentarer:

  1. Så skönt att sjukan är över hos er, hoppas den har gett sig av långt bort.
    Stackars lillungen hoppas inte att hon har så ont, men det är väl varken fösta eller sista bulan heller kan man tro. Jag ska till simhallen och jobba i eftermiddag vi får ta och boka in er snart, det var ett tag sedan.
    Det börjar kännas som skomakarens barn.....har trasiga skor.
    Krama trollen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det hoppas vi verkligen, den vill vi inte ha tillbaka igen :(
      Hon verkar inte ha ont alls, det ser värre ut än vad det är!

      Jaa, våra skor skulle nog behöva lagas lite när du har tid någon gång ;)
      Kram kram

      Radera
    2. Ha ha, det får vi ta när jag börjar min nya karriär som skomakare då.....

      Radera