torsdag 29 augusti 2013

Nytt i mitt vardagsrum


Godkväll!
Här har dagen som vanligt försvunnit, jag vet faktiskt inte var all tid tar vägen. Undrar hur många gånger jag har frågat mig själv vad jag gjorde av all tid innan jag fick barn!!

Vad var det då som var nytt på bilden i inlägget igår? Jo, mattan såklart (som syntes väldigt, väldigt lite). Den som jag har haft ögonen på länge nu och som jag har gått och väntat på att de ska sälja ut billigare. Förra veckan slog jag till och sen har det tagit tills i förrgår att få den på plats.


 Vad tycker ni? Före och efter! Själv är jag supernöjd, jag var så trött på den gröna mattan som inte bara slukade ljus utan även leksaker och ibland hela middagar ;) Med den nya mattan upplever jag rummet som mycket ljusare och luftigare. Håller ni med mig?

 

Mönstret på mattan är det klassiska gåsöga-mönstret och färgen valde jag för att jag ville ha en ljus matta mot vår mörka soffa och att den skulle funka ihop med korg/trä-detaljerna jag har i rummet.

Nu sover äntligen båda barnen. Stella var lite svårnattad ikväll, men det är för att vi har bestämt oss för att lära henne att somna själv i sin egen säng (vi har tyvärr varit lite slarviga med det där, men det ska bli bättring med det nu)! Nu sover hon äntligen efter mycket gråt och många vändor in till hennes säng för att lägga ner henne (hon ställer sig upp hela tiden). Hur har ni andra gjort? Ge mig gärna tips!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar