måndag 4 juli 2011

Möhippan

Tänkte att jag skulle berätta lite om lördagen för er! Dagen för min del började tidigt, redan kl 10 var jag redo att ge mig iväg för att lämna Anton hos mormor, utföra några ärenden och sedan åka hem till Gittan för att hjälpa henne förbereda. Men precis när jag skulle åka kom en störtskur och ett rejält åskväder. Som jag skrev tidigare slog nog åskan ner precis i närheten för det var en rejäl smäll! När det väl gått över gav jag mig iväg och hoppades på uppehållsväder under resten av dagen!

Vi började med att hämta upp Anna vid bussen och gav oss sedan av mot Gunnebo. Väl där satt hela familjen inkl Bergs föräldrar ute på baksidan och såg oss när vi kom körande. Vi hann inte ens kliva ur bilen förrän Bettan stod i ytterdörren och hötte med grilltången åt oss :) Vi packade in Bettan i bilen och gav oss av in mot staden igen och stadsparken där de andra väntade! Vi hade sån tur att PRO hade något evenemang vid scenen så det var massor av folk! Vi satte oss och åt lite lunch i form av pastasallad. Naturligtvis var vi ju tvungna att ordna så Bettan fick sjunga med PRO-kören innan vi åkte vidare ;)

Nästa stopp var Gränsö Spa, nu var det solsken och klarblå himmel :) Bettan fick massage och vi andra hängde vid poolen, inte helt fel kan jag nämna :) Klockan hade hunnit bli 15 när vi kom ut till Gränsö och strax innan kl 18 begav vi oss till nästa anhalt som var Gittans lägenhet. Där blev Bettan sminkad av en make-up artist som följdes av ett depå-stopp med snacks- och vätskekontroll :)

Vid kl 20 gav vi oss iväg till sista planerade stoppet, middag på Räken. Efter ett litet missförstånd med vår matbeställning blev middagen jätterolig och framåt midnatt ville Bettan ut och dansa så vi (några av oss i alla fall) fortsatte till Harrys. Det var i.te direkt igår jag var där senast men vi hade jätteroligt och dansade för fullt! Framåt 1-tiden gick vi mot kvällens sista stopp, Åhmans, innan vi beställde taxi. Jag låg hemma i sängen vid 3 på natten och jag kan garantera att jag somnade ovaggad efter denna mycket roliga dag :)

Som sagt har jag massor med bilder, men de kommer upp en annan dag istället eftersom min dator är trött :(

Nu är det hög tid att sova, natti natti :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar