fredag 14 januari 2011

Middag med mammor :)

Jobbet idag gick bra, tyvärr var det bara tre elever där :( Satt kvar en stund efter och planerade inför nästa vecka och snackade skit med Linn :)

Tidigare idag fick vi en spontan idé, att bjuda in våra föräldrar på middag. Sagt och gjort, jag åkte och handlade efter jobbet och föräldrarna (eller mödrarna) anlände för att busa med Anton. Även brodern lyckades lukta sig till maten och dök upp som en brev på posten :) Anton stormtrivdes när han fick vara i centrum och jag och gubben kunde fixa med maten i lugn och ro... Toppen :)

Nu är jag apmätt efter kycklinggryta med klyftpotatis och blåbärskaka med vaniljsås till efterrätt. Lagom när middagsgästerna skulle gå hem vaknade Anton och var otröstlig. Han var riktigt snorig och håller nog på att få tillbaka förkylningen igen (just som den håller på att gå över) :( Vi gav honom lite välling, sen fick han sitta med mig i soffan en stund så han lugnade ner sig. Det funkade och nu sover han igen (peppar peppar). Jag ska nog gå upp och läsa lite i min bok (sista boken i Twilight-serien) för gubben har fått igång Internet på sin dator och spelar nu poker, med andra ord så går tv-tittande bort...

Imorgon tar vi nog en slödag. Kanske skulle ta och plocka ner adventsstjärnorna och se om jag lyckas hitta lampor att ersätta dom med... På söndag däremot är det fullt upp. Vi ska till simhallen på morgonen med Anton och kusinerna ska också med. Sen spenderas eftermiddagen i Gunnebo, ska nog testa att göra hand- och fotavtryck på Anton nu när jag har Bettan till hjälp. Sen på kvällen följer jag med Bettan på Pilates på Träningsvärk1. Ska bli kul att testa!!

Ska gå en trappa upp nu och pussa på min gubbe :)

1 kommentar:

  1. Såna spontana middagar gillas skarpt, tack för jättegod mat och gos med godingen (Anton alltså)!
    kram kram

    SvaraRadera