onsdag 1 december 2010

Jag såg solen idag...

Idag var solen framme, jättehärligt... Så jag och Anton gav oss ut på promenad efter lunch. Han var trött som tusan och då får man skynda sig att klä på honom och få ner honom i vagnen, för det skriks en hel del kan jag lova ;) Men till slut så kom vi iväg, hann bara gå 2 meter så sov han. Vi hamnade hos Kalle och Inga-Britt och blev bjudna på lite fika... Mycket trevligt :) Kallt som tusan var det idag men Skrutten frös inte det minsta i sin nya mössa som mormor köpt åt honom :)



Ullared i måndags var toppen, lite stressigt bara. Bussen skulle åka hemåt kl 16, vid 15:15 ställde vi oss i en kö där det bara var ca 5 personer framför oss. Det är ju lugnt tänkte vi, men icke då... Långsammare kassörska får man leta efter. Vet inte hur många gånger vi funderade på att byta kö, men aldrig gjorde det. 16:05 var allt nedpackat och vi sprang som två tokar mot bussen med fulla kundvagnar. Gissa vilka som fick sitta och skämmas på vägen hem ;) Men de flesta julklappar är i alla fall inhandlade, skönt...

Solen kikade fram när vi var på väg till Ullared!

Bra väglag och mycket mindre snö än hemma!

Dessutom vann jag på busslotteriet, som vanligt ;)

Sen var det dags att börja shoppa, bäst att hålla koll
på sin vagn...


Nu idag kom jag äntligen iväg till gymmet. Gubben skottade fram båda våra bilar och Anton hängde med mormor. Sen blev det Corner-mat och tv-häng :)

Imorgon ska det bli snöstorm, och vi som måste ge oss ut och gå till bvc.... :( Men skam den som ger sig, fram ska vi på något sätt!!

Kram o natti nu ska jag gå och kolla till min pussgurka och sen sova!



BTW, varje morgon sen någon vecka tillbaka vaknar jag av att någon kikar på mig över kanten på spjälsängen. Han har börjat ta sig upp på alla fyra när han ligger på mage och kikar på mig. Sen garvar han för han tycker tydligen det är skitkul, sötnöt :) Oftast kan han dock inte hålla balansen på alla fyra så han tippar över och blir förbannad, men snart kanske... :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar