fredag 1 oktober 2010

Trött mamma...

Idag har jag varit helt galet trött, hade kunnat somna stående när som helst under dagen! Tyvärr så har Anton bara sovit korta stunder hela dagen, aldrig mer än en halvtimme åt gången, så det har inte funnits ett enda tillfälle för mig att kunna ta med en middagslur... :( Nu på kvällen var vi och handlade och sen fick skrutten ett bad och därefter var det pyjamas och mat som gällde. Eftersom han sovit så lite idag hoppades jag att han skulle somna snabbt sen, men icke... Tror han var övertrött och var jättebökig istället. Jag och Mathias fick äta i skift. När han äntligen somnat kunde vi luta oss tillbaka i soffa med varsitt glas vin och slappna av. Märkligt att det är jag som är vaken sist i denna familj... hmm... Att gubben somnar i soffan är ju i och för sig inget ovanligt, hehe :)

Igår var det förresten tjejkväll på stan. Jag hade en klipptid först, sen mötte jag upp Sofia, Linn och Madde (som var på en snabbvisit i stan). Vi gick och shoppade lite och käkade på McDonalds (tanken var att äta plankstek på Sahara, men de hade fullsatt). Jag köpte nagellack, mössa, halsduk och de vita korgarna jag har kollat på länge! Sofia åkte hem tidigt, men vi andra gick hem till Linn och drack vin och åt godis. Madde skulle sovit hos Linn, men hon hade glömt luftmadrassen så jag erbjöd henne sovplats på vår soffa. Tyvärr så var hon tvungen att gå tidigt imorse, hon skulle till skolan och berätta för eleverna att hon sagt upp sig. Sen skulle hon hemåt Jönköping igen, men hoppas hon kan stanna längre nästa gång.

Ska måla naglarna nu (igår på tjejkvällen på stan fick man testa ett nytt nagellack på Åhléns som krackelerar, men det gillade jag inte alls, så nu är det borta). Har målat på ett första lager av mitt nya lack av märket O.P.I, superbra märke och jag blev så glad när jag såg att det äntligen fanns i stan (på Åhléns) :D Så fort lacket har torkat så är det sängen som gäller. I morgon sticker vi till Kisa för att hälsa på Micke, jag har blivit lovad en kort shoppingtur i Vimmerby på vägen... :)

Natti natti!!

På Södermalmsgatan just nu:


Ser ni något likhet?? ;)


Bjuder på lite andra bilder från igår och idag:

Igår: Vi är veckans nyhet i skyltfönstret :)

Igår: Nyklippt och väntar på brudarna för en
tjejkväll på stan :)

Igår: Linns jätteläckra ljusstakar, köpta på
Indiska förra året, undrar om de finns kvar?!

Skrutten på väg in på Kvantum
för veckohandling!

En superfin ljusstake som jag vill ha
till huset sen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar