lördag 25 september 2010

filmkväll...

skulle vi ha här ikväll. Vi började kolla på filmen "The Expendables" hemma i tv-soffan, såg ungefär en timme av filmen, sen fick jag fortsätta filmkvällen med att se "The Bank Job" i akutens väntrum... Iofs en bra film, men inte hur jag hade tänkt min fredagskväll. Det var morsan som ringde och frågade om hon kunde få skjuts in till akuten. Hon hade kännt av njuren igen och hade lite feber. Sjukvårdrådgivningen hade sagt att hon skulle åka in. Jag hann se hela filmen, satt där nog i 2,5 timmar innan hon blev inlagd. Skötaren som hämtade henne hade bra timing, precis när eftertexterna rullade kom han och rullade på morsans taxi (en rullstol) :) Hon ligger nu på avd 7 och jag tror de skulle flytta fram röntgen-tiden hon fått i nästa vecka för att se om njurstenen flyttat på sig.

Nu är jag i alla fall äntligen hemma. "The Expendables" får vänta till en annan kväll, nu blir det sängen för mig, det är visst min tur att ta morgonpasset med Plutten imorgon..

Apropå Plutt, idag har han fått kläm på det här med att vända sig och gjort det gång på gång. Han har gjort det förut, men då var det nog bara tur tror jag... Här är i alla fall en bild på honom när han är nöjd för han precis har vänt runt från rygg till mage, mammas duktiga skrutt :D



Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar