fredag 17 september 2010

en fredagsuppdatering

Hej hej!

Igår blev det klart, vi skrev på papprena och är numera husägare :) Förhoppningsvis blir det inflyttning innan jul, definitivt innan årsskiftet iaf. Både vi och säljaren vill undvika att flytta runt julhelgen, så det ska nog gå att lösa. Det ska bli så kul att flytta in, huset känns helt rätt för oss och på sikt kommer vi få det så fint. Förmodligen blir det att fira jul hos oss i år, yippi :D

Idag har morsan varit här hela eftermiddagen. Tanken var att jag skulle passa på att röja och städa undan lite (vi har lite att göra inför visning och försäljning av lägenheten), men han var bökig hela dagen och jag tappade all ork att fixa med hemmet. Undrar om han håller på att få tänder?! Nu sover han i alla fall sen två timmar tillbaka. Jag och gubben har ätit lax och potatis och jag sitter nu med ett glas rödvin och slösurfar lite på datorn. Förresten så har jag börjat använda min nya mobil idag, fick den på posten igår. Jag är nöjd hittills, men det är lite annorlunda, så det tar nog ett tag att lära sig den.

Förutom att skriva kontrakt igår så var jag på spakväll hos Fia igårkväll. Det var hennes svägerska och svärmor som sålde Aloe Vera-produkter och jag köpte en heat-kräm som ska vara bra mot muskelvärk.

Helgen är ganska fulltecknad. Imorgon bitti ska M upp till jobbet och lämna ut en grävare. Jag och plutten följer med då för vi behöver åka och handla efteråt. Sen tänkte jag försöka hinna fika på stan med Linn imorgon. Imorgon kväll ska vi på middag hemma hos Eva Leidzén. Det blir tjejgänget med gubbar och ungar, så det blir en hel del folk. Söndag funderar vi på att åka till Linköping, vi behöver köpa en bilstol och en matstol till Anton. Får se om det blir av. Sen är det ju måndag igen... Ha en toppenhelg nu... :)

Avslutar med en bild på min älskling som idag är exakt 5 månader. Detta var en av de stunder då han var lugn under dagen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar