måndag 13 september 2010

Dåligt med uppdatering...

Har det redan gått en vecka sen sist... hmm, får göra nåt åt detta... Vart ska vi börja. Husvisningar kanske!
Vi var ju och kollade Allén 28 förra måndagen. Det huset var riktigt intressant och har stor potential, dock är det mycket som behöver göras, bland annat dränering runt huset och nya fönster. På onsdagen var vi på visningen i Västralund. Det huset var en stor besvikelse. Det kändes mycket mindre än jag förväntat mig. Renoveringen var en budgetrenovering och huset var helt opraktiskt. Inga användbara garderober i hela huset, inget garage eller annat förvaringsutrymme heller, så det huset ströks snabbt från vår lista (ganska skönt iofs). I fredags var vi och tittade på Allén 28 igen. Då hade vi med oss en snickare som hade lite nya idéer som vi inte tänkt på. Huset har definitivt många möjligheter och snickaren tyckte huset verkade vettigt. Tror vi ska vara med på budgivningen, blir väl förmodligen nästa vecka.

Morsan har lyckats få sig själv inlagd på sjukhuset också. I torsdagskväll hade hon haft lite molvärk i magen men ändå gått på vattengympa. Hennes gympakompisar hade tvingat henne till akuten och där konstaterades att hon hade fått urinvägsinfektion som gått upp i njurarna. Hon fick åka hem men skulle komma tillbaka på fredagmorgon för ultraljud. Då behöll de henne. Jag och Anton var och hälsade på henne på fredag em när hon låg på avd 7 (kirurgen), Mathias kom efter jobbet också. Då hade hon feber, frossa och yrade och mådde inte alls bra. På kvällen när Johan och Frida var där hade hon flyttats till IVA. På lördagen opererades hon, de hade satt in ett dränage från njuren och tydligen räddat den i sista stund. Både lördag och söndag när vi hälsade på var hon mycket piggare så det kändes ju skönt.

På fredagkvällen var vi ute och åt på Thai Hoa med Tessan, Krille och Kevin också. Mycket trevligt och man kan väl säga att det var Skruttens första krogkväll ;)

Idag ska vi upp och hälsa på henne igen, blir nog på förmiddagen (nu ligger hon på avd 7 igen, sedan igår). På eftermiddagen kommer farmor (Gittan) för att hänga med Anton. Då får jag lite lugn och ro att röja och plocka undan här!

Förresten så har jag ju kommit igång med träningen nu. Jag och Linn har varit och tränat 2 ggr i veckan nu i två veckor, i eftermiddag är det dags igen :) Förra veckan var dessutom jag och Skrutten på mamma/barngympa, det ska vi nog fortsätta med!!

Jag känner på mig att den här veckan kommer bli bra :)

Uppdatering kl 8:20: Fick precis sms att Calle blivit pappa. Stort grattis :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar