tisdag 22 april 2014

Växthusodlingar och snor

Anton och jag har planterat lite olika saker i ett litet växthus i köket. Där finns några blommor, gurka, morötter, krasse och rädisor. Han tycker det är kul att se vad som händer och jag hoppas få något av det att överleva så jag kan plantera ut det. Som ni vet ju är jag ju inte känd för mina gröna fingrar direkt, men jag håller tummarna!



Odlar ni något själva? En vacker dag ska jag ta tag i och rensa lite i pallkragarna utomhus också. Jag såg tidigare idag att det har kommit upp lite nu efter vintern. Bland annat jordgubbar, smultron, hallon, gräslök och oregano. Resten av förra årets odlingar verkar inte ha klarat vintern, så där får vi sätta nytt istället. 

I det här huset är det snorigt nu för tiden, för min del allergi blandat med förkylning (jättekul), för resten av familjen är det "bara" förkylning, men det är ju illa nog med halsont och hosta. Nu har vi lagt två supertrötta barn och vi får se om det kanske blir en film ikväll?! Har ni något filmtips?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar