onsdag 23 april 2014

Marockanskt kakel och lantliv


I förra veckan var vår kakelsättare här för att lägga plattorna framför kaminen (jag säger vår för de olika hantverkarna som vi anlitat har varit här så mycket så det känns som man känner dem nu). Det blev så bra, mycket bättre än jag hade kunnat tänka mig och superfint med den gråa och gräddvita färgen mot ekgolvet.

I helgen som varit har Mathias behandlat plattorna och så kommer han tillbaka nu i veckan för att foga. Eftersom detta är ett matt klinkers så måste plattorna mättas med någon typ av såpa så inte fogen eller annan smuts går ner i plattorna. Sen är det lite pyssel med att sköta om dem, men det är det värt känner jag redan nu!

 
 


Det ska bli riktigt spännande att se det färdiga resultatet sen när kaminen är på plats, lister är på och golvpappen är borta. Vad tycker ni?


Idag ska jag bara lämna den ena ungen på dagis (det är första gången det händer sedan Stella skolades in). Storebror ska nämligen följa med kusinerna på en liten utflykt ut på landet idag så han blir upphämtad här strax efter lillasyster lämnats på dagis. Nu ser jag att klockan springer ifrån mig, så det är bäst jag skyndar mig så båda barnen kommer dit de ska idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar