tisdag 12 november 2013

Vid kaminen?

Godkväll!

Sent inlägg idag men det är vardagen som har knallat på som vanligt och efter middagen ikväll fick vi barnvaktshjälp en stund så vi hann åka och välja ut kakel och klinkers till badrummet. Vi kikade även lite på olika alternativ att lägga in framför kaminen i vårt tv-rum på övervåningen och sen vi kom hem har jag fördjupat mig i utbudet på nätet. Jag är inne på att lägga någon typ av mönstrade cementplattor där. Jag vill ha något mönstrat, men inte för mycket så man tröttnar på det. Sen har jag snöat in på neutrala färger (så det ska vara så lättmatchat som möjligt). Jag är mest inne på något i grått, vitt eller möjligtvis någon form av blå/grön. När är några av mina favoriter! Hjälp mig, vilken tycker passar bäst in hos oss?

1. Hex Target - Milk/dove från Popham Design/Marrakech design
2. Dandelion - Stongrey från Claesson Koivisto Rune/Marrakech design
3. Palace Cement Classic - Grå/grön från Golvabia
4. Kelim Herringbone - Azure/milk från Mats Theselius/Marrakech design
5. Woody - Milk/hazelnut från Mats Theselius/Marrakech design
6. Woody - Steele/milk från Mats Theselius/Marrakech design

Rummet i övrigt kommer ha vita väggar och ett ljust trägolv. Sedan finns både 4, 5 och 6 att få i massor av olika färger, t ex grå/vit.

Jag hörde förresten att några hade problem att kommentera med den nya blogg-designen. Jag har testat och det borde funka nu om ni scrollar längst ner under inlägget. Testa gärna så jag ser att det funkar. Det blir ju jättetråkigt ifall ni inte kan kommentera :) 
Vad tycker ni för övrigt om nya blogg-designen?

8 kommentarer:

  1. Halloj.
    Jag tycker nr 2 eller 3 är snygga men dom är fina alla, svårt val.
    Det går framåt på övervåningen förstår jag, kommer förbi nån dag.
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din input, och så bra att det funkar att kommentera nu :) Du är välkommen, kram

      Radera
  2. Jag tycker nr 2 eller 6 är lugnast o finast !

    SvaraRadera
  3. Jag fastnade direkt på 3-an!! Men alla är jättefina!
    Puss

    SvaraRadera
  4. 2 eller 3 får min röst :-) Neutrala i färgen men sticker ändå ut!

    SvaraRadera
  5. Det verkar som om 2:an och 3:an leder omröstningen :) Tack för all input! Jag får fundera lite till, vi är ju inte riktigt vid detta valet ännu!

    SvaraRadera
  6. Åh, vad svårt!
    1:an tror jag skulle passa kanon hemma hos er med er inredning och utseendet omkring och likaså nr 3 som är såååå snyggt!
    Spännande att se vilket det blir!
    Puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din åsikt :) 1:an var faktiskt den jag föll som en fura för först av alla dessa. Sedan har några av de andra vuxit till sig lite, men 1:an ligger fortfarande bra till hos mig :)

      Tack för besöket idag, vi får ses snart igen tycker jag :)

      Radera