måndag 11 november 2013

Slutfasen?

Det känns som det var länge sedan ni såg bilder från bygget nu! Men det händer ju lite hela tiden och det går sakta men säkert framåt. Mathias fick hjälp av Danne igårkväll och de hann sätta upp en hel del gips på väggarna. Idag är snickarna här igen och fortsätter med just det, sätta gips. Dessutom går målaren efter och spacklar för fullt. Det känns på något sätt som att vi går in i slutfasen av bygget nu (även om det är massor kvar att göra och småsaker tar längre tid än man tror) och för varje dag som går längtar jag lite mer efter att flytta upp i våra nya sovrum.

 
Detta påminner mig om att jag måste leta efter några snygga plattor att lägga in på golvet framför kaminen. Jag vill ha något med mönster på tror jag, men inte för mycket så man tröttnar på det. Har ni några förslag?

Just nu sover barnen och jag passar på att se över deras vintergarderober (kanske är på tiden eftersom snön säkert kan dyka upp när som helst). Har ni klart med allt barnen behöver ännu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar