torsdag 17 oktober 2013

Oljud och barnrum

Godförmiddag!

Idag är snickarna tillbaka är och det hörs garanterat kan jag säga! Jag är förvånad att Stella kan sova i detta oljud...

Medan allt detta byggande och bankande pågår en trappa upp så är det mycket inredning som gäller i mitt huvud. Stellas rum har jag ganska klart för mig hur det ska se ut (se inlägget här ifall ni har missat det) och nu börjar bitarna i Antons rum falla på plats också!



Precis som i Antons rum så tänker jag mig en lugn bas med vitt och grått. I hans rum kommer färgerna gå i turkost, blått och lite grönt och även där med lite inslag av naturmaterial för att mjuka upp litegrann. Alla barnens leksaker gör ju rummet så "stökigt" i alla fall så jag tror detta blir bra! Hur tänker ni med inredning och framförallt i barnrum?

Jag har sagt det förrut och jag säger det igen, det ska bli jättekul att inreda barnens rum. Eftersom vi (ända sedan Anton var liten) har renoverat (först i lägenheten och sedan i detta hus) så har barnen aldrig haft ett rum som vi vet att de kommer behålla någon längre tid. Därför har vi heller inte lagt energin på att fixa i ordning Antons rum. Hela familjen har flyttat runt i detta hus i tre år nu och det ska bli så skönt att äntligen få alla saker på sin plats. Och framförallt så får jag äntligen inreda barnrum, det har jag aldrig gjort tidigare trots att jag har en 3½-åring :) För Stellas del blir det hennes första egna rum, hon sover fortfarande i vårt sovrum (på grund av brist på rum för tillfället) men jag tror både hon och vi kommer sova bättre i skilda sovrum!

Nu ska jag gå och förbereda lunchen, jag tror nämligen att lilla fröken vaknar här snart och är hungrig. 

Happy thursday till er :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar