fredag 26 juli 2013

Borta bra men hemma bäst

Det är ju faktiskt som det gamla talesättet i rubriken. Vi har haft några jättemysiga och avkopplande dagar ute på ön, men det är ju ändå en speciell känsla att komma hem. Vi valde att åka hem igår när vi hörde åskan på långt håll och såg på väderleksrapporten att det skulle bli regn och ännu mera åska idag. Det kan ju också vara skönt att komma hem, packa upp, tvätta och komma i ordning lite när man har varit iväg några dagar. 

Vädret idag blev lite som väntat (fast inte så farligt som jag trodde). Det har åskat lite, regnat lite, solen har varit framme korta stunder och det har varit en kvav åskvärme i luften. Vi har faktiskt inte varit ute förrän nu efter middagen när vi tog en cykeltur för att köpa glass och stannade till i en lekpark på vägen hem. Nu sover båda mina älsklingar gott i sina sängar och jag ska ta ett glas kallt rosé och gå ut och sätta mig på trappan hos min älskling som sitter och kollar motorcyklar som åker förbi. Det är ju nämligen MC-dagarna i vår lilla stad idag, det har nog ingen som bor här missat. Vart man än är hör man dånet av motorcyklar och ser MC-knuttar överallt! Mysigt, men det blir också skönt när det är tyst och lugnt igen nästa vecka :)

Under veckan som varit råkade min lille olycksfågel ut för ännu en olycka, han fick en gunga rakt på näsan/kinden och det som från början inte såg så farligt ut ser idag ut så här. 


Strax efter jag tog denna bilden kom han till mig, höll fram fingret och sa: "kolla mamma, skräp". Han hade ju då såklart pillat bort den stora rugan som satt på kinden, men nån gång ska väl detta sår också läka!

Min lilla tjej däremot måste varit riktigt trött idag eftersom hon lyckades somna så här i sängen när hon skulle sova middag. Jaja, alla sätt är ju bra utom de dåliga säger de ju ;)


Nu väntar min älskling och ett glas vin ute på trappan, gotta go :)

2 kommentarer:

  1. Stackars farmors lille gubbe, hoppas inte det gör så ont som det ser ut. Kramar till honom.

    SvaraRadera
  2. Det hoppas vi att det inte gör! Nu tror jag det är ok, han har inte sagt något på några dagar nu iaf!

    SvaraRadera