onsdag 24 augusti 2011

Renoverings-fix


Idag var skorstensgubbarna här igen och gjorde klart kaminen. Det var säkert närmare två månader de var här sist, men nu ska deras jobb vara klart! Nu är det Mathias som ska bygga upp sista biten upp till taket och måla den vit :)



Idag har det hänt saker utomhus också, Mathias har varit ute och plastat några av fönstren inför målning av huset i helgen :) Jag fick honom i alla fall att lova att inte plasta alla fönster redan nu eftersom det fortfarande är tre dagar kvar och det kan bli ganska varmt på dagarna!!

Just nu är min gubbe iväg och hämtar kvällens middag, kycklingwok står på menyn idag :) Plutten sover sedan över en timme tillbaka, han var trött efter en lång och spännande dag på dagis :) Han gråter varje dag när jag lämnar honom, men personalen säger att det snabbt går över och sen leker han jättebra! Idag var ju hans första heldag och han fick idag sova en stund efter frukost. Då gick allt mycket bättre, han åt lunchen jätteduktigt och efter lunchen sov han jättebra i 1 timme och 40 minuter!! När Mathias hämtade honom efter kl 16 var dom ute och lekte i regnkläder och stövlar.



Efter jobbet idag åkte jag och morsan till Lager 157 för att inhandla lite dagiskläder. Bland annat köptes det regnkläder, mössa, vantar, underställ i fleece, mysbyxor och ett par vinterkängor. Vinterkängorna är alldeles för stora för honom nu, de är i storlek 27 (han har 21-22 idag) men de kostade endast 16 kr (15,70 för att vara exakt) så jag kände att jag hade råd att lägga på lager :)

Uppdatering: Det blir visst kebabrulle istället, wok-stället var stängt!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar