torsdag 9 juni 2011

Febrig kille, bullbak och stökigt hem...

Anton har haft lite feber idag också, men inte lika hög som i natt! Det blir säkert en lika orolig natt nu igen gissar jag! Tydligen var Mathias uppe och flyttade över Plutten till vår säng i natt, så när jag vaknade i morse hade jag mina två tröttgrisar bredvid mig :)


Dagens smarriga frukost :)

Efter jobbet satte jag igång att baka bullar (eller vaniljgifflar blev det) i nya Kitchen Aid! Det gick superbra och gifflarna blev goda :)




Idag har Mathias börjat förbereda för fönsterbyte som sker i helgen när snickaren kommer hit! Han har rensat rent i och framför fönstren samt tagit bort fönsterfoder och fönsterbrädor!! Hoppas verkligen de hinner byta alla fönster nu i helgen, så jag slipper ha den här röran här så länge!!



En jobbade...
och en annan nyfiken tittade på :)

Nu har vi ätit middag precis! Idag blev det test av ett nytt recept och det var definitivt ett spara-recept! Färsbiff med persilja och vitlök, till det hade vi klyftpotatis och en fetaost-röra. Här är receptet ifall ni vill prova. Rekommenderas starkt!! :)


Biffar med Persilja och Vitlök

  Ca 300 g Nötfärs
2 Ägg
Lite vispgrädde
1 Gul lök
2 vitlöksklyftor
Ett knippe färsk persilja
Salt & Peppar
Ett kryddmått chilipulver
 


Fetakräm

 Ett paket grekisk fetaost
Ett paket gräddfil
En vitlöksklyfta


Busenkelt och supergott, servera med sallad!



Förresten så fick vi lite spontanbesök mitt i röran här på eftermiddagen! Mathias farmor Lisa, Hoa och hans föräldrar kom förbi och vi fick en fin blombukett och en solros av dom! Solrosen har jag planterat ut i en kruka på trappan redan!


Nu ska vi röja undan framför fönstret i kontoret, vilket innebär att datorn ryker!! Så vi får väl se när nästa blogg-inlägg dyker upp, eller i alla fall ett blogginlägg med bilder!!

Trevlig kväll på er, nu ska vi röja :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar