söndag 9 februari 2014

Tråkjobb i en renovering och en födelsedagspresent!

God söndagkväll! 
Ni vet att jag skrev för ett tag sedan om att arbetet Mathias har lagt ner den senaste tiden knappt syns (här kan ni läsa det inlägget). Detta är en del av vad han gjorde, han drog en massa slangar till el, golvvärme och gud vet allt till vår walk-in-closet där en central kommer sitta! Tråkjobb om något, men det blir ju smidigt när det är klart och det måste ju göras!


 


Visst påminner det om den där reklamen, där han drar ner tv-kanalerna i parkettgolvet :) Vet ni vilken det är? Jag kommer inte på det just nu!!


Skönt att det är klart nu i alla fall och att vi har gått vidare i bygget! I skrivande stund håller han på att skruva ihop badrumskommoderna, vi får se om de kommer upp i veckan kanske!

Idag har vi för övrigt firat min gubbe med lite kalas och våra familjer har varit här. Han fyller år på fredag (alla hjärtans dag) och som present får han en hotellweekend i Köpenhamn som jag bokade för en evighet sedan och har kämpat hårt med att inte försäga mig! Nu vet han äntligen om det och vi kan börja planera vår kommande helg! Jag tror vi båda behöver en paus från bygge, sömnlösa nätter och blöjbyten så jag hoppas att denna vecka går snabbt för på fredag åker vi! Har ni varit i Köpenhamn? Kan ni ge oss era bästa tips! Vad får vi inte missa??

4 kommentarer:

  1. Åh vad underbart!
    Det är ni verkligen värda! Hoppas ni verkligen får en alldeles underbar helg!
    Bara njut, umgås, ät gott och må gott tillsammans!

    Stor kram till dig och gubbe;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen, det är välbehövligt att komma iväg bara vi två en stund nu så jag längtar jättemycket :)
      Hoppas ni mår bra, vi måste ses snart!
      Puss

      Radera
  2. Ja visst ser det ut som i reklamen men så bra det blir, ja nu kan vi ju prata
    " normalt " med Mathias utan att vara rädd att säga för mycket. Jag kommer förbi nån dag och ser över lite var allt finns. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst har det varit lite jobbigt att tänka efter så man inte försäger sig :) Kram

      Radera