fredag 10 januari 2014

När huvudet är fullt av sockervadd


Ibland så försvinner lusten att sätta sig och blogga och då försöker jag inte ens, för jag tror att det märks i mina inlägg när det är framtvingat. Det ska vara roligt att blogg annars får det vara! Det har inte känts kul de senaste dagarna, eller rättare sagt så har jag inte prioriterar bloggen alls. Det är mycket tankar som snurrar i huvudet just nu, inskolning på dagis för minstingen nästa vecka, mycket jobbtankar och dessutom är Mathias iväg på en resa i Polen i några dagar så det har varit fullt upp här hemma.

 



Men detta är i alla fall vad jag och barnen pysslar med idag, pusslar Blixten McQueen-pusslet, njuter av fina vårblommor, plockar i den ständiga röran som blir i ett småbarnshem och har en lugn hemmadag. Och sen så saknar vi ju pappan förstås, massor. Även om han vanligtvis är på jobbet på fredagar och ändå inte är hemma hos oss så känns det märkligt att han är så långt borta. Men på söndag kommer han hem och jag tror att vi allihopa kommer ha saknat ihjäl oss efter varandra då :)

Vad pysslar ni med en gråmulen januarifredag som denna?

6 kommentarer:

  1. Har precis kommit hem, jobbade till 10.30 och sen har jag hunnit med att träna - skönt, då kan man äta med gott samvete i kväll ;) Skall iväg en sväng och trängas på Maxi sen skall Jens och jag laga mat, det är tänkt att han skall lära sig en ny maträtt och det ingår att stycka en hel kyckling. Vi får väl se hur det går :) Jobbar hela helgen men mest i morgon då det är verklig heldag 8 - 20, har gjort det förr och överlevt så det gör jag alldeles säkert även denna gång!
    Ha det gott, och Du man säger visst att det är nyttigt att vara ifrån varandra lite, och få längta och sakna, tänk på det och stå ut;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt, då kan Jens laga middagarna hemma sen ;) Jo, det är väl så att man uppskattar mer vad man har om man får sakna lite ibland :)
      Ha det så gott, hoppas maten är god och fredagkvällen blir mysig!

      Radera
  2. Nej det var det ju inte Jens som sa, utan mamman Eva:)

    SvaraRadera
  3. Ikväll blir det tacos med Christer o Agneta, kan bli en klunk vin också...
    Annars en lugn eftermiddag på jobbet. Tänkte nog komma och krama ungar imorgon om ni är hemma på em? (du kan få en kram också om du sköter dig!) /mammamia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr är vi inte hemma imorgon em, men på fm både lördag och söndag :)

      Radera