lördag 31 december 2011

Årets sista dag!


Hur mår ni så här på årets sista dag? Här är vi lite förkylda och hängiga så därför har vi tackat nej till fest ikväll och har istället köpt hem lite god mat som vi ska hjälpas åt att tillaga. Menyn ser ut så här:

Förrätt
Chevré toast med valnötter och honung

Huvudrätt
Plankstek på fläskfilé

Efterrätt
Vaniljpannacotta med bärsås

Vid sidan av
Vitlöksbröd med aioli

Till denna nyårsmeny korkar vi upp ett (förhoppningsvis) gott rött Amarone-vin och vid 12-slaget skålar vi i Bollinger-champagne :)

Så ser vår nyårsaftonskväll ut, lugnt och skönt med andra ord :) Vad ska ni göra??

Jag passar på att önska er ett gott nytt år och hoppas att ert 2012 blir ett bra år :)


3 kommentarer:

  1. Jag ska till Mamma Mia och äta och dricka gott.
    Får se hur lugnt det blir men jag har ju inte så långt hem (ca 200 m) så jag kan i värsta fall krypa. Men jag tar cykeln så kan ju hålla mig i den. Gott Nytt År.

    SvaraRadera
  2. Haha, det kan hon tro (att det blir lugnt alltså), mat blir det men det säger jag inte här för då tjuvkikar hon nog...
    Er mat låter ju redi´t proffsig, smaklig måltid
    o gott slut och gott nytt år på er!!

    SvaraRadera
  3. Låter som ett bra förslag, vi har varit hos våra mammor o gjort deras dag bra , dom var så nöjda dom fick var sin amarylis i vas o massor med kramar till det nya året. Har varit hos hoa invalidos stackarn, köpte en pizza så han slapp svälta så här på årets sista dag. Bengt är just nu i köket o fixar oxfile sen blir det att slappa i soffan. Ett riktigt gott nytt år på er . Kram

    SvaraRadera