onsdag 28 september 2011

Bokat minisemester :)

Nu har vi äntligen bokat något som vi pratat om länge, nämligen en hotellweekend i Karlskrona!! :) Vi har fixat barnvakt och sticker nästa helg i två nätter, fredag till söndag och vi använder presentkortet jag fick i födelsedagspresent :) Ska bli så skönt att komma iväg, men jag kommer sakna vår lille skrutt massor!!

Här ska vi i alla fall bo:




Plutten sover sedan några timmar tillbaka och vi ska kolla lite på tv innan sängdags! Förresten måste jag berätta hur duktig min lille kille var i morse. Vi kom i mycket god tid till dagis (i Lindberg-mått mätt), kl 7:15 var vi där. Anton var så ivrig att springa in så jag knappt hann få av honom ytterkläderna. Grinden stod öppen och jag antog att de var iväg och hämtade frukost. Anton sprang i och stängde grinden bakom sig sen stod han och kastade slängpussar till mig och var reda för sin dag på dagis, gullungen :) Synd bara att inte dagisfröken var där just då. Så det var ju bara för mig att stanna och vänta på någon. Klockan hann bli 7:30 innan någon dök upp och vid det laget hade Anton hunnit bli klängig och ville inte släppa mig. Han hängde runt min hals och tryckte näsan mot min nacke och vägrade släppa. Men jag blir glad när han var så duktig och sprang in själv :) Självklart kom jag försent till jobbet idag, men denna gång skyller jag på dagisfröken!!

En annan grej som jag inte berättat om ännu är att jag tyvärr får gå ner i tjänst till 50% från 100%. Förhoppningsvis är det tillfälligt, men det är jättetråkigt för jag trivs så bra både med jobbet och att jobba heltid. Men det löser sig säkert till våren! Ändringen gäller redan från nästa vecka (månadsskiftet) och jag fick reda på det i måndags, snabba ryck med andra ord!

Ha en bra onsdagkväll nu, det ska vi!

1 kommentar: