fredag 12 augusti 2011

En tripp till akuten

Vem har sagt att man ska sitta still i
akutens väntrum?? ;)
Det dumma gångjärnet ledde till en fredagkväll på akuten med Plutten! Det var nämligen så att någon timme efter han slagit sig kräktes han så jag ringde sjukvårdsrådgivningen! Där sa dom att det säkert inte var någon fara, men dom tyckte ända vi borde åka in till akuten så en läkare fick titta på honom! Sagt och gjort, vid 18:30 gav vi oss iväg (jag och Anton) samtidigt som Thias Gav sig av på firmafest i Loftahammar (efter lite tvekan).

På akuten fick vi vänta en bra stund innan vi fick träffa sköterskan och innan läkaren kom in hann klockan bli 20! Anton var så trött och var på god väg att somna när vi väntade. När sedan sköterskan skulle ta blodtrycket var Anton nyvaken och inte alls glad. Dessutom funkade det inte första gången så hon fick göra om det senare och Anton tyckte lika lite om det då! Blodtrycket låg i alla fall ta, dock lite i överkant men kanske inte så konstigt när han skrek hela tiden :(

När väl läkaren kom in visade det sig att det var en av mammorna på dagiset, tror Anton blev lite lugnare fä när han kände igen henne :) Efter lite tester konstaterade hon att allt såg bra ut och att vi fick åka hem. Jag ska dock väcka honom någon eller några gånger i natt för att se så han vaknar till!

Vid ca kl 21 var vi äntligen hemma och Plutten kunde äntligen få sin välling och få sova! I natt sover han i mammas säng, jag vill ha koll på honom känner jag :)

Natti natti på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar