onsdag 19 januari 2011

fullt upp och köksskisser

Som vanligt har dagen gått i ett. På jobbet hade jag bara 10 minuter mellan lektionerna, så jag hann knappt skriva ut papper jag behövde till nästa lektion. Sista lektionen (datorkunskap) gav jag eleverna en uppgift att jobba själva med samtidigt som jag sa att jag fanns i lärarrummet om de behövde fråga mig något (man får ju inte vara dum) !! Då hann jag iaf få ordning på matte B-kursen. Sen var det full fart upp till Electrolux Home för att titta på köksskisserna och därefter hem och laga mat till både oss och Anton. Imorgon får han lax, potatis, morot med dill och gräslök, hoppas han gillar det :) Nu har vi precis diskat undan och ska strax kolla på fuskbyggarna, men jag skulle ju inte känna igen mig själv om jag inte försökte få något gjort av den kvart som är kvar, därav detta inlägg ;)


Köksskisserna då... Jag blev faktiskt lite besviken på hans skiss (och hans attityd och brist på proffessionalitet för den delen också). Han hade gjort en skiss där alla skåp låg längs med en vägg och sen fanns det en köksö i mitten. Den skissen hade väl en 5-åring kunnat göra :(


Hans första idé, känns inte 100, men jag gillar köksön!


Mathias hade en idé så han gjorde om ritningen, det blev bättre, men vi hade ju hoppats på att få något helt annorlunda förslag eftersom vi fastnat lite i våra tankar...


Här är Mathias idé med mindre djupa skåp längst
med andra väggen och en sittbänk
närmast hallen!


Här är även två av våra egna skisser som vi gjort:

Mathias skiss liknande den ovan som var vårt eget
förslag! Sittbänk närmast hallen och vitrindel
längst ner till vänster.

Min skiss med en "köks-halvö" där spisen ska vara
och en sittbänk närmast hallen. Kyl/frys står i hörnet
längst ner till vänster!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar