tisdag 28 december 2010

Antons nya bästa vän...

Idag har Evelina varit här och hälsat på. Hon kom på eftermiddagen och fikade, sen stannade hon till sen kväll. Mycket trevligt :) Det tyckte nog Anton också, han var så glad och bara skrattade när hon tittade på honom, kan det vara en lite förälskelse kanske ;) Tror att Evelina har en ny favorit också faktiskt :)

Anton har mått mycket bättre idag. Lite täppt i näsan, men inget snor som rinner och tror inte han haft någon feber idag. Natten till måndagen var inte rolig, då vaknade han med ganska precis 20 minuters mellanrum hela natten med start kl 1. Han vaknade dessutom nån timme efter nattning och var sedan vaken i två timmar utan minsta tendens att vilja sova! Likadant igår kväll, hade svårt att somna då också, men han sov ändå bättre på natten, jag var nog bara uppe 4-5 gånger (stor förbättring mot natten innan). Ikväll hade jag tack och lov hjälp av Eve, men skrutten somnade inte förrän 22-tiden och det var ungefär då som gubben kom hem också. Han har varit och hjälpt Niklas och Petra med badrummet, hämtat en torktumlare som vi köpt och hämtat hem skåpet från förrådet i lägenheten. Stackaren var helt slut då, men middagen var iaf klar när han kom hem. Sen middag som vanligt hos familjen Lindberg/Jakobsson... Nu har skrutten sovit hela tiden sedan nattningen (peppar peppar), hoppas det blir en lugn natt, jag behöver min sömn nu känner jag.

Imorgon är Mathias ledig och vi ska till banken och sälja lägenheten kl 11, sen vid kl 14 kommer Electrolux Home hem för att titta på rummet som ska bli kök, ska bli spännande att se vad de har för idéer. Nu börjar snart renoveringsdelen av den här bloggen, ska bli spännande att följa och dokumentera. Har en massa före-bilder som jag tänkt lägga ut här, men som sagt så har jag inte hunnit få ordning på tekniken än, så det får bli lite senare!

Bäst att gå och lägga sig ifall Anton inte tänker sova hela natten. Får nog skaka liv i gubben som snarkar i soffan bredvid mig också (som vanligt) ;)

Natti natti

1 kommentar: