onsdag 26 september 2012

Förlossningen igen...

Ikväll har vi varit en vända till förlossningen igen! Jag har haft värk på vänster sida av magen hela dagen och vid lunch gick jag hem från jobbet för att vila! Efter några timmars vila hade det fortfarande inte släppt så jag ringde förlossningen! Där fick jag rådet att ta en panodil och vila, om det inte hjälpte skulle jag höra av mig igen!

Efter nästan tre timmar ringde jag tillbaka och sedan fick vi ringa in farmor och sticka iväg!

Efter en massa undersökningar av både barnmorska och läkare fick vi till slut ett besked om vad värken berodde på! Bebisen mår bra och tar inte skada av värken! Läkaren förklarade att värken är muskulär och beror på att magen väger så mycket så musklerna i bäckenet blir överansträngda! Det kommer gå över när bebisen kommer ut och han var inte orolig alls, kändes skönt att höra :)

Nu är vi hemma, har fått lite mat i magen och tar det lugnt i soffan! Jag har nu två dagar kvar att jobba, sen ska jag försöka vila upp mig inför allt som kommer :)

Förresten har det hänt en hel del på bygget, men det visar jag bilder om senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar