måndag 5 december 2011

En pratkvarn i vårt hus :)

Under helgen har det hänt saker med Anton! Helt plötsligt så pratar han väldigt tydligt och många ord så man förstår och han härmar och säger både Bettan, Johan, mormor, farmor, farfar nu :) De hade till och med påpekat utvecklingen som skett under helgen på dagis! Jättemysigt är det, han är i en så himla go ålder just nu, han vill vara med och vill hjälpa till med allt och han pratar hela tiden :) Men samtidigt är han för tillfället helt omöjlig att få i någon middag, om vi lyckas en kväll per vecka så är det en bedrift! Racet mellan dagis och läggdags kräver mycket energi av oss för att hålla tröttisen vaken och nöjd!! Behöver jag säga att min lille kille fortfarande oftast sover två gånger per dag (kanske brås på pappa lite grann??) ... ;)

Ser ni den fina granen jag fyndade
i helgen! På Indiska :)

Och de snygga zink-siffrorna till adventsljusstaken...

Ikväll har jag pysslat, fixat, städat och just nu sitter jag och mixtrar med årets julkort. Det behöver ju skickas iväg snart ju, tiden går snabbt som tusan just nu! Jag kan ju erkänna att det var enklare att fota vilden förra året, då låg han ju still och man hade all tid i världen att ta ett bra kort. Just nu får man vara glad om man får med en suddig skugga på bild. Dessutom hatar han den fina tomteluvan mormor köpt till honom. Den som jag gärna ville att han skulle ha på sig på årets julkort, men det ser ut som vi får klara oss utan en liten tomtenisse i år, men något julkort ska jag nog få till i alla fall ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar