lördag 25 december 2010

Städ- och slödag

Julafton igår var jättebra. Lite stressig med allt som skulle fixas eftersom vi var hemma hos oss, men till slut så blev det bra. De som firade här var morsan, Johan och Frida, Kalle och Inga-Britt, svärmor och svärfar, Thias mormor Britta samt Bettan med familj. Under granen var den största pakethög jag någonsin sett, helt sjukt... Vi åt mat vid 14-tiden sen var det Kalle Anka och därefter dök tomten upp. Anton-skrutt var så duktig och var vaken hela eftermiddagen och var med när tomten kom också. Tydligen hade han varit snäll för han syntes knappt bakom det stora berget paket som han fick :D Min lille tappre kille var vaken ända från kl 14 till ca 19, sen somnade han medan han drack välling. Tyvärr vaknade han nån timme senare och ville absolut inte somna om. Vi satt då och spelade sällskapsspel som Johan och Frida fått i julklapp och han fick sitta med en stund. Till slut fick vi honom att somna. Det har väl varit mycket intryck under hela dagen för honom, lill-skrutten :)

Jag själv mådde inte särskilt bra igår, tror det är halsfluss, en rejäl förkylning och förmodligen även feber. Idag har inte varit mycket bättre. Jag fick i alla fall sovmorgon (tack snälla gubben) och sen har jag städat och röjt undan i huset efter gårdagen. Det tog hela dagen, först kl 17 satte jag mig i soffan och då somnade jag nästan direkt. Nu har vi käkat julmats-rester och kollar just nu på "Rallybrudar" på tv. Soffmys med älsklingen med andra ord :D

Förresten fick jag världens finaste klocka i julklapp av gubben, tack älskling :)

Lite bilder från gårdagen... (kommer så fort jag får ordning på mina datorer och hårddiskar här hemma)
















1 kommentar: