måndag 13 oktober 2014

Byggstatus

Vad händer på bygget kan man undra?


Min duktiga älskling målade igår färdigt det allra allra sista på övervåningen. Det som återstår nu (och som tyvärr kommer ta ganska lång tid) är att slipa och måla trappan. Vi är faktiskt inte helt färdiga med hur vi vill ha den. Allra helst skulle jag vilja ha en vitmålad trappa med ek-steg, men det springer iväg för mycket i pris så därför får vi fundera på alternativ. Jag är mest inne på att måla hela trappan vit, men jag misstänker att den kommer bli hal då. Att betsa/behandla furustegen som finns där är ju också ett alternativ, men frågan är hur man får det så likt ekgolvet som möjligt, eller åtminstone så det inte skär sig emot eken?!

Har ni några tips och råd att ge oss?


Ser ni förresten hur man blir när man har målat varenda list, dörr och fönsterfoder och fönsterbräda både en, två och tre gånger ;)

4 kommentarer:

  1. Jag kan tänka mig att man ser ut sån när det är målat så många gånger men fint blir det. Ni har utan tvekan det mest välbyggda, välmålade och "mångatimmarsarbete" nedlagt i huset. Finaste huset i den här stan. Svårt med trappan som du säger kanske blir halt med målad men det löser ni nog.
    Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag förstår honom ;)
      Jo, det blir nog bra med trappan, vi ska bara komma på hur vi ska göra :)
      Kramar

      Radera
  2. Åååh jag är så spänd på hela resultatet!!:)

    SvaraRadera