torsdag 3 april 2014

Att planera smart förvaring

Det jag ser fram emot mest just nu är faktiskt att få flytta in i vår walk-in-closet och äntligen få ordning på mina kläder. Just nu ligger de i överfulla byrålådor eller i plastbackar i brist på garderobsutrymme (eller för mycket kläder kanske, vem vet) och det ska bli så skönt att få en bra överblick över kläderna. 

De senaste dagarna har jag suttit och planerat garderobsinredningen och efter mycket velande har vi valt att köra på Ikeas system. Jag har försökt planera garderoben efter våra behov, men det är inte helt enkelt har jag upptäckt. Nästa vecka är det dags, då lämnar vi bort barnen en dag för att åka upp och göra de sista besluten och köpa med oss allt hem. Jag har en känsla av att våra val inte blir så genomtänkta ifall vi samtidigt måste hålla ordning på en 4-åring och en 1,5-åring, inte bästa åldrarna för shopping kan jag konstatera :)



Så här ser min grovplanering av garderoben ut. Sen är det mycket möjligt att vi kommer välja annorlunda när vi väl är på plats, jag tycker att Ikea är bra på att bygga upp inspirerande miljöer i sina varuhus så vi får se var det slutar.

På den ena väggen som blir kvar mellan garderobslängorna kommer det upp en helkroppsspegel, på andra sidan har jag lite idéer om snygg och smart förvaring, mycket inspirerat av denna supersnygga wic. Hur snygg är inte denna garderoben?1




Har ni några bra tips till mig som jag bör tänka på?

2 kommentarer:

  1. Det blir så bra för er att få mer plats och lättare att hitta, och barnen får lite egentid med farmor. Dom tycker säkert inte det är kul att handla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blir bra och alla vinner på det :)

      Radera