lördag 10 augusti 2013

En god morgon

Godmorgon på er och här är det verkligen en god morgon som ni ser på bilden :)


 Jag älskar frukost och dessutom är jag lite av en vanemänniska när det gäller just frukosten. Så här ser min frukost ut varje morgon, förrutom att jag byter ut bären i yoghurten efter säsong. Hela sommaren har jag haft jordgubbar i frukostskålen men jag blev såå ledsen när jag var och handlade häromdagen och de inte såldes längre! Så då får man hitta andra alternativ istället, i dagens frukost blev det blåbär som ni ser.


Idag fick vi lite sovmorgon och klev inte upp förrän kl 8, tack ungar!. Hittills har vi hunnit äta frukost och jag har tvättat två maskiner tvätt. Idag står det veckohandling, promenad, is-chailatte på Espresso House och i eftermiddag trevligt besök på schemat.

Imorgon ska vi på ett efterlängtat besök till Astrid Lindgrens Värld igen (andra gången den här sommaren). Denna gången pratar Anton om att han ska lämna sina nappar till Pippi, vi får väl se om han säger samma sak imorgon när det är dags :)

Vad ska ni hitta på i helgen?

4 kommentarer:

  1. Jag ska titta på friidrotts-VM mest hela dagen. Ikväll ska vi ha vår årliga gårdsfest på Lilla Gatan. Vi är sju familjer som turas om att anordna den. Vi grillar och dricker något gott till. Det brukar vara jättetrevligt.

    SvaraRadera
  2. Låter som en bra lördag! Hoppas ni får trevligt ikväll :)

    SvaraRadera
  3. hallå, kul att Du är tillbaka! Ja jag och Uffe har jobbat hårt i värmen, har bestämt oss för lite utbygge på altan och idag har vi lyckats gräva ner sex av åtta "rör" inför gjutning av plintar. - Behöver inte styrketräna iaf;) Nu håller vi på med matlagningen, rotfrukt-och potatisgratäng, rödlökschutny och grillad lammfilé, gott vin till så småningom också!! Vi har det bra :) Ta hand om Er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, va kul med lite hårt arbete, det blir säkert jättebra när det blir klart! Vi får komma förbi och titta på det sen :) God middag låter det som att det blir också! Ha en fortsatt trevlig lördag! Ta hand om er också!

      Radera