lördag 13 juli 2013

Som ny...

Godmorgon!

Här har vi en solig och härlig dag och vi ska lite senare ge oss iväg ut och bada lite. Jag ska bara iväg ett litet ärende först är på förmiddagen.


Tänkte visa er lite vad som händer med renoveringen här hemma! Bygget på övervåningen står stilla just nu, vi bestämde oss för att vänta med det till hösten och istället bara fixa småprojekt under semestern. Ett av dessa projekt har varit vår ytterdörr som ni ju vet. Det har tagit sina timmar men igår slipade Mathias äntligen det sista på den och hann även olja in den en omgång. Nu på morgonen har jag oljat in den en gång till och jag lovar att visa er bild på när allt är klart sen. Men så länge så bjuder jag på några bilder under pågående arbete!


 Ser ni förresten att mönstret på dörren går igen på trappräcket! Detta är anledningen till att jag inte ville köpa en ny dörr utan fixa till den vi hade och det är också anledningen till alla svordomar jag har hört under denna process ;)


 Här ovan ser ni dörren när den är färdigslipad och på andra bilden när den är inoljad första gången. 

Det som återstår nu är att välja dörrhandtag som jag skrev om i detta inlägg (där ni också ser hur dörren såg ut innan vi började). Det är inte lätt och jag har verkligen ingen aning om vad jag vill ha, hjälp!

Nu är det bäst jag sätter fart här så vi kommer iväg ut till sol och bad så fort som möjligt!
Ha en bra dag!


3 kommentarer:

  1. Himla snyggt, och precis så bra som jag trodde den skulle bli ;) Jag tror fortfarande på metallhandtag liknande det Ni har möjligen att Ni kan hitta något mindre "krusidulligt" och mera "funkis"
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Jättefint blir det! Ha det så bra i badet, här är det bara ca 16 grader men soligt o härligt! Vi ska till stan sen (visfestivalen). Har du hämtat/lämnat usb-minnet?

    SvaraRadera
  3. Ja, visst blir det bra Eva :) Jag är också inne på något sånt handtag, vi får leta lite mer!

    Har inte lämnat usb-minnet ännu, men jag är klar med det :) Varför kommenterar du som anonym morsan?

    SvaraRadera