söndag 3 mars 2013

Att bjuda in sig själv på mat...


Det var vad vi lyckades göra idag, inte fel att slippa laga middag som ofta kan vara hur tråkigt som helst tycker jag. Vi skulle egentligen bara ut på en promenad och kom på att Antons vagn var hemma hos farmor, så vi bestämde oss för att gå dit och hämta den. Vi råkade ha sån tur att de precis skulle äta middag där, fläskkotletter i lergryta. Perfekt söndagsmiddag om du frågar mig och ännu mera perfekt att jag slapp laga den ;)

Efter middagen fick han måla en tavla med Blixten McQueen som han var mäkta stolt över när han var klar. Imorgon ska den hängas upp på hans rum. Dessutom fick han bada i farmor och farfars badkar, perfekt för oss som bara behövde byta till pyjamas och natta när vi kom hem. Kan en söndag bli mycket bättre :)


På vår promenad innan vi landade hos farmor och farfar matade vi änderna vid hamnen med gamla brödrester som vi hade över sedan middagen igår. Jättekul tyckte min lille prins!


Nu är det läggdags för länge sen för min del, bäst att skynda mig så jag hinner få några timmars sömn innan någon av ungarna väcker mig igen. 
Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar