onsdag 4 juli 2012

Sjukhusbesök igen...

Idag har jag varit hemma med en febrig liten kille! Fast han har knappt haft någon feber och han har varit pigg hela dagen! Däremot upptäckte jag att han fått några utslag på kroppen. De dök upp i grupper och mest i arm- och knävecken. Dessutom såg jag att han hade fått sår mellan tårna som gjorde ont när jag rörde vid dem! Först trodde jag att det var en stor självspricka men under dagen blev både såren på fötterna och utslagen fler och värre!

Till slut ringde jag sjukvårdsrådgivningen och vi fick en tid till Anton nu på kvällen! Vi fick svaret att både utslagen, febern och såren mellan tårna berodde på en form av stafylokocker och Anton fick penicillin som han ska ta tre gånger om dagen i tio dagar, det blir ju spännande och se om vi lyckas få i honom det...

Nu har jag äntligen landat i soffan efter middag och dusch! Jag misstänker att Mathias har somnat inne hos Anton nu, tror inte det tar så här lång tid att natta :) Själv sitter jag och avnjuter första skörden av egenodlade jordgubbar, mycket godare än köpta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar