torsdag 3 maj 2012

En tung dag...

Idag känner jag mig trött och tung i huvudet, men antar att man blir så efter en begravning! Jag, Johan och morsan har idag nämligen varit på kära Cissis begravning. Det var en riktigt fin, men jobbig begravning och den påminde på många sätt om pappas begravning!

Cicci fick besked i februari att hon hade flera cancertumörer på olika ställen i kroppen och sen har det tyvärr gått jättesnabbt. Förra söndagen (22 april) gick hon bort när hon var inlagd på avdelning 5 på sjukhuset för att hon hade så ont i ryggen av en av tumörerna. Det var på dagen (och nästan också på klockslaget) exakt 45 år sedan som Mats och Cissi först träffades. Det känns jättekonstigt att hon är borta nu :(

Just nu sitter jag och Anton och tittar på Rorri racerbil på tv. När något sånt här inträffar blir jag påmind om hur lyckligt lottad jag är som har sina älsklingar här hos mig och min familj nära! Många gånger (särskilt sedan Anton föddes) har jag saknat pappa och önskat att han fått träffa sitt barnbarn, jag vet att han hade varit så stolt över honom, men vem är inte det... ;)

Nu ska vi fortsätta soffmyset innan det är läggdags för en av oss!!

4 kommentarer:

  1. Har också tänkt extra mycket på Göran. Är helt säker på att han hade varit världens stoltaste morfar. Å tänk vilken hjälp ni hade haft med bygget av honom, både med bra idéer och praktisk snickerihjälp - sånt som han verkligen älskade! Jag är helt övertygad om att han skulle ha tillbringat all ledig/vaken tid där tills det blev klart... Och han o Mathias hade säkert blivit jättebra polare... <3

    SvaraRadera
  2. Visst är det väl märkligt att man, först när någon går bort, påminns om sin egen dödlighet och har vett att uppskatta allt man har! Vi har massor att vara lyckliga över men hakar så himla lätt upp oss på småsaker och "ältar" Vi måste lära oss leva livet när vi har det! Ta hand om Er

    SvaraRadera
  3. Så sant Eva, det är något att tänka på! Morsan, jag tror också det, pappa hade nog stått här tidigt på morgonen och hetsat Thias att gå ner på bygget ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du Jenny, å innan dess hade han suttit och gjort ritningar och funderat ut kluriga lösningar på rumsfördelningen på övervåningen också!

      Radera