fredag 9 december 2011

Fredagen kom med en smäll!

Godkväll!

Här har vi fredagsmys just nu. Vi har ätit lax och klyftpotatis, dricker vin och tittar på idol-finalen. Har inte alls följt idol i år, men hela dagen har det snackats om denna final på jobbet, så jag kände mig tvungen att se den ;)

Anton var så trött efter dagis att han somnade i bilen medan vi åkte några ärenden på väg hem. Nu sover han gott i sin säng sedan länge :) Efter jobbet var vi och hämtade tapet till kök och matrum samt hämtade ut två olika paket. Båda paketen är Tradera-fynd som visade sig helt och hållet leva upp till beskrivningen. Jag är supernöjd!!! Det ena är en ljuskrona och det andra är superfina teburkar! Jag lovar att jag ska visa er bilder så fort jag får upp dem på plats!

Tidigare idag hände något som jag först tycke var mindre kul, men som sedan visade sig vara superbra :) Jag blev påkörd (med Golfen) på Coops parkering. Jag åkte runt och letade parkering när jag plötsligt ser att en dam åker ut från sin parkeringsplats och tittar åt ett helt annat håll samtidigt som hon brakar rakt in i vänstersidan på mig. Det blev en rejäl smäll och jag var övertygad om att hela sidan skulle vara inbuktad, men när jag gick ut och titta var det bara en mindre buckla på framskärmen samt en bit av listen som lossnat. Det komiska i situation var att hon lyckades träffa precis på en gammal buckla vi hade på samma ställe. Den bucklan blev när snöröjningen körde lite för nära vår bil som stod parkerad på Södermalmsgatan när vi bodde där! Ibland ska man ha tur i oturen ;)

Imorgon väntar (förhoppningsvis) lite sovmorgon och sen tvätt, plock, pepparkaks- samt lussekattsbakning!! Eventuellt får vi besök av Bam Bam också men det återstår att se!
Vad ska ni göra i helgen?

2 kommentarer:

  1. Blev det nåt märke på den andra bilen då?

    SvaraRadera
  2. Hoppsan, vilken tur det var inne på en parkering och låga hastigheter....
    Jag jobbar i helgen, bara ledig i kväll och tar sedan 24,5 timmar med start från 16.00 i morgon. Innan dess skall jag laga nötstek, inspirerad av Mia, samt hinna någon form av träning/motion.
    Ta hand om Er

    SvaraRadera