fredag 15 oktober 2010

stackars lilla skrutt...

Hans hosta har inte blivit bättre och han är täppt i lilla nosen :( Inatt har varken han eller jag sovit mycket alls. Han var klarvaken mellan 3 och 4 och sen vaknade han och gallskrek vid kl 5. Tack och lov tog Mathias över då vid 5, han hade pinkat ner sig och vi fick byta pyjamas och lakan i sängen.

Idag hade vi en 6-månaders kontroll på sjukhuset inbokad (hos läkare Sofia Alénius). Hon gjorde även en förkylningskontroll på honom. Ingen feber och lungorna lät bra, så det var ju bra. Hon skrev ut hostmedicin och en medicin för hans hårda mage. Jag köpte även Nezeril nässpray till honom, hoppas han får lite lättare att andas nu.

Förutom förkylningen såg allt bra ut med honom, vi ska få en tid igen innan jul (inte nödvändigt, men jag önskade det). Växer gör han iaf, idag vägde han 7885g och var 76,5 cm.

Nu sover skrutten, jag har röjt undan hemma och förberett lunch. Har ca en kvart på mig att sitta ner och vila innan lunchen ska fixas. I em ska jag och Skrutten bara vila och inte göra något alls, hoppas han är med på mina planer :)

Uppdatering: Fick lapptäcket jag har beställt till Anton igår, jättefint :) Men det blev nog en liten miss i kommunikationen från hennes del (hon som gjort täcket) så hon skickar ett nytt (enligt min beställning) som jag förmodligen har hemma nästa vecka. Kostnadsfritt om jag har förstått det rätt :) Men detta jag fick nu var superfint :)

Här är täcket jag egentligen beställt
(bild lånad från putitinabox.blogspot.com)

Här är täcket som jag fick

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar